sobota, 12 września 2015

Nowość na wrzody, zgagę i refluks Dexilant

Dexilant nowy lek na wrzody, zgagę i refluks

Wiele osób cierpi na dokuczliwą zgagę. Poważną chorobą jest choroba wrzodowa żołądka lub dwunastnicy. Najpoważniejszym powikłaniem nieleczonych lub źle leczonych wrzodów żołądka i dwunastnicy jest perforacja przewodu pokarmowego i zapalenie otrzewnej.

Od niedawna są skuteczne leki na te dolegliwości takie jak:
  • Controloc, 
  • Losec, 
  • Lanzul 
  • Nexium
Jest też cała gama zamienników i  dokładnych odpowiedników
leków przeciwwrzodowych, dostępnych na receptę, ale także nieco drożej bez recepty w aptece.
Dexilant tabletki na zgagę gerd refluks kwasy w żołądku nadkwaśność
Z dotychczasowymi lekami mogą być problemy:
  • mogą działać za słabo
  • mogą działać za krótko
  • mogą działać z opóźnieniem
  • trzeba je brać rano na czczo 

  Dexilant - nowość na rynku

 W odpowiedzi  na niedostatki obecnie stosowanych tabletek na zgagę i refluks japońska firma farmaceutyczna Takeda wprowadziła do aptek nowy lek pod nazwą Dexilant.

Jest to lek na refluks (GERD), zapalenie przełyku, nadkwaśność, "kwasy" w żołądku.

Jakie są zalety Dexilantu:
  • jest skuteczniejszy niż inne tabletki
  • działa dłużej
  • działa szybciej
  • można go stosować też po jedzeniu
  • można go stosować w ciągu dnia, nie tylko na czczo rano 

Dexilant - informacje o leku 

Dexilant lek na wrzody refluks gerd nadkwaśność kwasy żołądka

Cena leku Dexilant

Dexilant występuje w dwóch postaciach
  • Dexilant 30 mg, w opakowaniu jest 28 sztuk i kosztuje ok. 21 zł
  • Dexilant 60 mg, w opakowaniu jest 28 sztuk i kosztuje ok. 30 zł
Lek nie jest refundowany (na 100%) i na Dexilant 30 i 60 wymagana jest recepta.

Dexilant ulotka informacyjna

Dexilant ulotka leku znajduje się tutaj (plik w formacie PDF).




Dexilant - opinie

Dziękuję wszystkim za uwagi i opinie o leku zamieszczone w komentarzach poniżej 💗

115 komentarzy:

  1. Dziś dostałem receptę na nowy lek Dexilant.
    Kombinacja Dexilant+ Zirid. Zobaczymy jakie efekty nastąpią. - to brak refundacji, bardzo drogie.
    Wcześniej był Helides+Famogast. Nie było najgorzej, ale bez rewelacji. + to leki refundowane i dość tanie

    ,,7 lat walki z refluksem,nadżerkami,przepukliną itp"

    OdpowiedzUsuń
  2. Biorę od dzisiaj, sobota 07.11.2015r. Zobaczymy co to za cudo.To, że nierefundowane to drobiazg w porównaniu z cierpieniami z powodu refluksu i przepukliny.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. bralam miesiac Pomoglo stwierdzono alergie refluksowa zaleganie wydzieliny w gornych drogach oddechowych i ciagly kaszel Kaszel przeszedl po 2 tyg zupelnie ale skutki uboczne tez mialam oslabienie totalne kolke watrobowa Minela na szczescie szybko Nie mialam biegunki a zatwardzenie tez krotkotrwale 3 dni najgorsze jednak bylo totalne oslabienie tak zwane lenistwo na wszystko i szybkie meczenie sie i pocenie potworne Mysle ze z braku magnezu i potasu Zaprzestalam branie na 2 miesiace i coz wrocilam do leku Kaszel na nowo i chrypka Podraznienie krtani Zobacze czy i tym razem beda takie skutki uboczne Czy przy tym leku mozna brac magnez i potas? aby go uzupelnicwie ktos?

      Usuń
    2. zapomnialam dodac ze dexilant bralam wieczorem o 212 a rano o 8 Rupafin lek lagodzacy alergie

      Usuń
  3. WaMi44 i co pomaga ten lek nie ma efektów ubocznych?

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja biore juz 10tab i powiem tak, dopoki bralam po sniadaniu bylo tak samo jak przed rozpoczeciem opakowania. Lekarz podejrzewa u mnie wrzody zoladka/dwunastnicy, juz krwawie wewnetrznie skads:-/ Teraz jest juz lepiej troche, nie mam juz tak okropnych bolesci, takich skurczow strasznych, sa duzo mniejsze. Wieczorem biore meteospasmyl.

    OdpowiedzUsuń
  5. Dziś biorę ostatnią tabletkę. Całe 28 dni. Jak wcześniej były straszne, ssące bóle brzucha przez ok. miesiąc - tak teraz nie mam. Nie wiem czy to działanie leku, czy efekt placeboo. Jednak coś się zmieniło.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. mialam podobnie, już po 2 tygodniach stosowania czułam znaczną poprawę, skończyło się odbijanie, zaciskanie w krtani , biegunka, wzdęcia. Niestety po jednym opakowaniu lekarz przepisał mi Controloc i po ok. 2 miesiącach znów wracają objawy . Muszę poprosić lekarz o ponowne przepisanie dexilant-u i spróbować go dłużej stosować . Niestety bez leków na refluks nie mogę normalnie funkcjonować.

      Usuń
    2. Owszem po odstawieniu leku zawsze choroba będzie wracać. Ludzie myślcie. Zacznij stosować dietę zasadową bez tego będziesz całe życie na lekach. Idź do dobrego dietetyka. Leki nie leczą jedynie maskują prawdziwy problem.

      Usuń
  6. Mam pytanie czy przy braniu tego leku można co nie co wypić???

    OdpowiedzUsuń
  7. Wody? To pewno tak

    OdpowiedzUsuń
  8. Czy przy stosowaniu leku można pić alkohol ??

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Skoro chcesz pochwalić alkohol to zapomnij o leczeniu.

      Usuń
  9. Alkohol po lekach? Musisz?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W dostępnych źródłach nie ma bezpośredniej interakcji między tym lekiem i alkoholem etylowym.

      Ogolna zasada nie wolno łączyć alkoholu z żadnymi lekami.
      Dużo zależy od ilości i odstępu od zażycia leku do spożycia alkoholu.

      Unikamy a jeśli już to w odstępie i niewielkie ilości

      Usuń
  10. Niestety u mnie powodował biegunkę i okropne "burzenie" w brzuchu.

    OdpowiedzUsuń
  11. A ja biore 2x60mg od 6 dni I jest juz poprawa. Nie wiem czy pomoze takze na kaszel refluksowy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam, mi pomoglo na zgage i zlagodzilo troche kaszel refluksowy, ale nie znacznie a jakie sa pana/pani metody na ten kaszel bo mnie on juz okropnie denerwuje

      Usuń
    2. witam, nie wiem czy poszedl pierwszy post jak powiele to sorry, u mnie ten lek troche pomogl, ale mam pytanie co do kaszlu refluksowego,jak sobie z tym radzicie ewentualnie jak sobie radza z tym wasi lekarze, co bierzecie, bo ja jak mowie sowjej paani doktor ze mam kaszel od zgagi to mam wrazenie ze ona mi nie wierzy i wmawia ciagle jakies astmy oskrzelowe

      Usuń
    3. Mam taki kaszel tchawiczny, leczono mnie wziewani sterydowymi,antibiotic, lekami na alergie i nic nie pomagało- w końcu wylądowałam u otolaryngologa ten po badaniu od razu stwierdził ,że to kaszek od refluksu po zwiększeniu dawki polplazoli do 80 mg na dobę jest troche lepiej - ta zależy co jadam, no i trzeba spać wyżej ( 15 cm miedzy żołądkiem a głową), teraz lekarz mi przepisał Dexilant 60 mg ale po przeczytaniu ulotki boję sie go brać z uwagi na skutki uboczne czy ktoś ma doświadczenie przy dłuższym braniu

      Usuń
    4. brałam tylko 26 dni i dawał straszne skutki uboczne każdego dnia zmęczenie ,splątanie ,ucisk w gardle i klatce , lęk ,bezsenność , brak koncentracji lekarz rodzinny kazał odstawić natychmiast i powiedział mi że katowałam się przez te 26 dni mówił że lek nie może dawać dyskomfortu że powinnam przyjśc do niego wcześniej aż się boję co zrobił ten lek z moim organizmem. teraz nie śpię źle się czuję psychcznie, coś strasznego.do tego zaczęłam źle reagować na środki czystości cif i domestos powodują że opary podrażniają mi śluzówkę nosa jest mocno czerowna i boli przez parę dni po umyciu zlewu i wanny masakra

      Usuń
    5. Mam zapalenie blony sluzowej deunastnicy. Dexilant biore od okolo 5 miesiecy codziennie i nie ma wcale efektow ubocznych. Jak odstawie lek to po okolo tygodniu wraca zgaga, bole brzucha.

      Usuń
    6. Biorę Dexilant juz od 3 miesięcy i lekarz zalecił dalsze jego przyjmowanie w dawce 30 mg. Jak nie przesadzam z jedzeniem jest znaczna poprawa. Zero zgagi od momentu kiedy zacząłem przyjmować ten specyfik. Polecam.

      Usuń
    7. Zakwaście żołądki odstawcie ten syf.

      Usuń
    8. Ta wg Zìęby zapewne, a później wrzody od octu...

      Usuń
    9. Ta Zenon już lepiej nic wiecej nie mow już wystarczy tego zieby czarodzieja

      Usuń
    10. Wszyscy tacy mądrzy.. a skąd wiadomo czy w ogóle przy takim schorzeniu można zakwaszać?! Skoro przy refluksie wskazana jest dieta lekko strawna to jakie zakwaszanie?! Szlag mnie trafia jak widzę dookoła takich "mądrych" i oczytanych ( w Ziebie) ludzi..

      Usuń
  12. U mnie skutki uboczne. Dyskomfort i ból brzucha.Wzdęcia. Poza niesamowita suchość w jamie ustnej i nosie. Muszę wrócić do Polprazolu.

    OdpowiedzUsuń
  13. Po jakim czasie ten lek przynosi ulge?

    OdpowiedzUsuń
  14. U mnie po tygodniu beanie 2x60 zmniejszyla sie zgaga I odbijanie. Gorzej jest Z objawami nietypowymi jak kaszel czy bol plecow. Jednak ogolnie poprawa jest.

    OdpowiedzUsuń
  15. Biorę Dexilant 60 1x dziennie i Zirid 50 3x dziennie. Objawy refluxu ustąpiły ale uczucie wzdęcia i pełności w brzuchu pogorszyły się i to diametralnie. Leki biorę 4 dzień. Mam stosować przez dwa miesiące nie wiem czy dam radę. Chyba że czynniki uboczne ustąpią.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. też miałam taką mieszankę tylko dexilant 30mg brałam 26 dni umierając każdego dnia ze złego samopoczucia dalej lekarz rodzinny zabronił brać i powiedział że katowałam się i że tak nie może być że powinnam była przyjść wcześniej i odstawić,poprawa jest bo po wycinku nie boli choć i tak czasem czuję taki jakby swędzący ból ale za to nie śpię co noc przez co czuję się fatalnie jestem znów na zwolnieniu lekarskim masakra.

      Usuń
    2. Ja mialam to samo i odstawilam Zirid bez wiedzy lekarza a Dexilant nadal biore poprawilo się po trzech tyg.

      Usuń
  16. Lekarz mi przepisał 2x60 mg. Mam nadzerkowe zapalenie żołądka i luźny wpust oraz odzwiernik. Czy ktoś Bierze taka dawkę i dobrze się czuje? Ka się trochę boję bo w ulotce jest dawka maksymalna 60 mg.

    OdpowiedzUsuń
  17. Ja biorę 2x60 od 2 miesięcy. Pomagali na poczatku.

    OdpowiedzUsuń
  18. Biore od miesiaca ..miałam straszne pieczenie w przełyku i problem z utykaniem pokarmu w gardle -takie wrażenie że przyklejaja mi sie okruchy jedzenia do gardła . Po 1,5 tyg brania leku ustapiło . Ale jak zjem coś ostrego to wraca pieczenie ale takie delikatne ..Ile trzeba go brać ? miesiac wystarczy?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przy refluksowym zapaleniu przełyku typowy okres leczenia to 4-8 tygodni.

      Celem leczenia jest ustąpienie objawów choroby i wygojenie zmian w przełyku.

      Czasem konieczne jest jeszcze dłuższe leczenie, aby choroba nie nawracała.

      Usuń
    2. Dzieki za odpowiedz . Miałam 2 gastroskopie , wyszło ze mam przepukline i refluks oraz blizne powrzodową na dwunastnicy . Lek jak na razie daje rade . Mam nadzieje ze kolejna gastro nie bedzie potrzebna . Brrr . Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  19. Ją właśnie szukam odnośnie interakcji z alko.wiadomo że z lekami alko się nie laczy itd.chodzi mi o to czy w składzie leku jest cos co może spowodować np.zatrucie.to że alkohol nasila objawy to wie nawet dziecko.ale czy się białko nie zetnie to inny temat...:)brałem gasec od 2008 r.wrzody, zapalenie zoladka, teraz metaplazja.od 2004 r. ciągle coś lykam.więc jakbym miał nie pić w ogóle przez 12 lat to słabo by było.gasec sprawdzilem w ciężkich melanzach i śmiało powiem że nic się nie dzieje.dexilant jej od 3tygodni i pić jeszcze nie próbowali.ma ktoś doświadczenia?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja brałem od 2 tygodni, wczoraj popiłem na chrzcinach i nie zauwazyłem żeby coś było nie tak..

      Usuń
    2. Od dawna masz metaplazje? Dexilant Ci pomaga przy metaplazji? Czy masz jakąś poprawę?

      Usuń
    3. Ponawiam pytanie poprzednika, jak to sie ma przy ektopii czy jak kto woli metaplazji?

      Usuń
    4. biore 3 miesiące i co sobote sie napije,ogólnie biore leki na refluks już 10 lat i bede brał do końca życia nic ino strzelić sie w łeb.

      Usuń
    5. tak,leki na poczatku tylko.Jak sam pisales wazna jest dieta.Zlikwidiwanie tluszczu na brzuchu .Spanie z glowa wyzej od zoladka.Piciu ziol odkwaszajacych.Dbanie o ph.Wazne.Trzeba sie nauczyc z ta choroba zyc...sa gorsze.Nauczyc sie zyc z refluksem.Ph zoladka jest kwasne a jelit zasadowe.Ph krwi 7.0 Sa to sprawy o ktorych powinnysmy pamietac i nie zakwaszac bardziej organizmu przez niewiedze.Jaka woda do picia?Kazda woda powinna miec ph wyzsze od 7.Na szczescie mamy taka!Dziala jak lek na moja sluzowke przelyku i zoladka .Dieta przy refluksie nie jest taka latwa w codziennym uzyciu az sie przyzwyczaimy....bedzie dobrze tylko trzeba sie nauczyc z tym zyc.Nie wiem co do nowych tabletek ani starych......poza tym ze zle sie czulam cos tak......jakas slabiutka moze zaczne brac z rana i przed snem.....bedzie dobrze

      Usuń
  20. Witam, ja brałam przez 2 tyg a wylądowałam w szpitalu z okropnymi boleściami żołądka i całego brzucha.Posiedziałam na SOR 12 h. Dali mi kroplówkę z 0,9% Na cl 750 ml , przegłodziłam się i teraz nadal trzymam ostrą dietę i jest prawie b.dobrze. Czyli najważniejsze odpowiednie odżywianie. Cierpię na zapalenie błony śluzowej od lat. Trzymam kciukiza powodzenie w leczeniu.

    OdpowiedzUsuń
  21. U mnie nic nie pomaga. Dexilant biorę od nowej roku i coraz gorzej.

    OdpowiedzUsuń
  22. Ja biorę Dexilan od 17 lutego, na palcach jednej ręki mogę policzyć ile nocy przespałam. Mam wrażenie, że niewiele pomaga. Jak miałam refluks i zgagę tak mam. Czy brał ktoś MESOPRAL 40 mg?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja brałem Mesopral 40mg, niestety nie pomógł mi wcale. Lepszy efekt dawała Nolpaza 40mg, bo działała juz po 10min. Były to jednak leki, które łagodziły pieczenie przełyku po spożyciu produktów, które to pieczenie powodowały. Nic nie działało na dłużej. W końcu lekarz przepisał mi Dexilant, pobrałem miesiąc (już po kilku dniach poczułem znaczną poprawę) i refluks jak ręką odjął. Jem to, czego nie mogłem wcześniej, żółte sery, czekoladę, jabłka. Zobaczymy, czy nie refluks nie wróci, ale na razie wszystko wróciło do normy.

      Usuń
  23. Mam żółciowe zapalenie żołądka, wcześniej Gerd stopnia, helicobakter i zapalenie przełyku. Zaleczone antybiotykami i Helicidem. Teraz od 2 tygodni biorą Dexilant 60mg, bo jak wiadomo wiosna pogarsza samopoczucie żołądkowców. I o ile na cofanie się treści do przełyku pogmaga to czuje się po nim źle. Mam uczucie ściśnięcia w żołądku. Jakby mnie ktoś złapał pod mostkiem i do tego straszne burczenie i przelewanie w jelitach. Bóle w jelicie cienkim poniżej pępka i taką sztywność. Jakby mi jelita kołkiem stały. A dodam, że biorę jeszcze Tribux. Tak samo miałam po Controlocu i Anestolocu. Dziś ostatnia pigułka i dosyć. Jak dla mnie najlepszy jest Helicid i Polprazol. Przy Dexilancie wysiadają mi jelita.

    OdpowiedzUsuń
  24. w południe wziołem 30mg tego leku, ogólnie dwa tygodnie juz biore; ale pic alkoholu mi sie zachciało, nie wiem czy moge? jak myslicie wypiłem dwa piwa i nadal zyje:) czy moge jeszcze dwa? :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Straszne skutki uboczne, kołatanie serca, duszności, utrata świadomości do takiego stopnia że prwadzenie auta jest niemożliwe, efekt splątania, drgawki, efekt zaciśniętego gardła..
    Okropnie niebezpieczny lek, cudem nie spowodowalam wypadku..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam skutki uboczne leku mijaja? Po jakim czasie? Bo mam podobne co moj przedmowca? Mozliwe ze lek nasila reakcje alergiczne np na kurz? Te nasilone rekcje alegriczne tez mina? Ciezko pracowac mi ze skutkami ubocznymi i nasilana reakcja alergiczna.

      Usuń
    2. Mi minęły jedynie dlatego że go odstawiłam. Może mieć Pani uczulenie na jakiś składnik leku .. Najlepiej skontaktować się z lekarzem i opisać mu jak nasz organizm zareagował na ten lek. W moim przypadku nastąpił wstrząs

      Usuń
  26. Brałem dexilant przez 4 miesiące, podczas zażywania leku wszystko ok bez zgagi. Parę dni po skończeniu ostatniej tabletki zgaga wróciła.

    OdpowiedzUsuń
  27. witam, biorę dexilant od roku w dawce 60. niestety ostatnio jest duzo gorzej i lekarz zwiekszyl mi dawke 2 x 60 (przed sniadaniem i przed kolacja). Niestety mam zaparcia i uczucie zatkania. Juz sama nie wiem czy to za duza dawka czy jeszcze lub jelito drażliwe. O diete dbam bardzo wnikliwie. Owsianka codziennie rano z suszonymi sliwakami, omijam slodycze, jem duzo gotowanych warzyw. siemie pije 2 lub 3 razy dziennie. zmeczona jestem ta choroba. czy ma ktos pomysl jak mi pomoc? pozdrawiam i z gory dzieki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. pić 1/2 szklanki soku z ziemniaków na czczo przez 2-3 tygodnie, bez skutków ubocznych a powinno pomóc na 100% kuracja sprawdzona- poczytaj więcej nt. w internecie

      Usuń
  28. Nie bardzo ufam tego typu preparatom, w sumie do tej pory na wrzody biorę NoSpę. Wpis naprawdę bardzo ciekawy i konkretny, z pewnością poszukam większej ilości opinii na jego temat ponieważ wydaje się obiecujący :)

    OdpowiedzUsuń
  29. Ech pierwsza piguła i na dzień dobry włączyła się ostra biegunka :-(

    OdpowiedzUsuń
  30. DO WSZYSTKICH CHORUJĄCYCH NA REFLUX

    Choruję na reflux od 2 lat i znalazłem "złoty środek" na zmniejszenie dolegliwości do minimum. Stosowałem 1x Controloc 40, następnie 1x Dexilant 60. Niestety, aby funkcjonować w miarę normalnie musiałem przestać pić kawę i alkohol, bardzo uważać co jem, oraz cierpieć podczas gry w siatkówkę. Zapewne znacie temat dobrze i macie już dość, tak jak ja.

    W akcie desperacji sięgnąłem po ziołolecznictwo. Sporządziłem sobie mieszankę ziołową na nadkwasotę z książki Klimuszko i dołączyłem napar 3x dziennie. Efekt był zaskakujący, ponieważ zioła działają łagodząco na żołądek niemalże natychmiast. Aktualnie biorę Dexilant 30 3-5 razy w tygodniu i piję zioła od pół roku. Jest dużo lepiej, mogę pić alkohol bez wiekszych problemów, a kawę nawet kilka razy w tygodniu. Jeżeli wiem, że żołądek będzie mocniej eksploatowany (np. święta) to biorę Dexilant codziennie po 1 tabletce i mogę normalnie żyć. Oczywiście czuję mały dyskomfort przy takich akcjach np. jak ostro imprezowałem 3 dni pod rząd :P, ale nie ma w ogóle co porównywać.

    Książka "Wróćmy do ziół leczniczych" Klimuszko. Ja kupiłem na allegro za 20 PLN. Możecie ewentualnie szukać czegoś w necie, ale polecam zakupić sobie egzemplarz do domu. Może się okazać, że przyda się komuś innemu. Ja na przykład leczę teściową z reumatyzmu z pozytywnymi skutkami (łagodniejsze leki przeciwbólowe). Mieszanka ziół na 1-1,5 miesiąca wychodzi po 35 PLN. Picie ziół jest uciążliwe, ale mówię Wam warto spróbować.

    P.S. Same zioła nie dają rady, po 2 dniach bez tabletek pojawia się u mnie okropna zgaga.

    OdpowiedzUsuń
  31. Juz po pierwszej tabletce okropne uczucie osłabienia, zmęczenia, lekkie zawroty glowy i splatanie. Nie ma mowy o prowadzeniu samochodu ani normalnym funkcjonowaniu i koncentracji.

    OdpowiedzUsuń
  32. Biorę 4 dzień i brak poorawy pokie co. Piję sok z aloesu i sienienie lniane. Mam chory wpust oraz podejrzenie przelyku Barreta. Mesopral, polprazol, bioprazol, controloc powodowal virycz oraz bóle żołądka Zobaczmy jak ten lek będzie dzialal. Mam nadzieję że bez skutków ubocznych bo mój gastrolog rozklada powoli ręce. Ps czy ktoś ma Barreta ? Jak tak to co bierzecie ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam barretta i jak "grzecznie"jem to zupełnie wystarcza mi jedna kapsułka helicidu 20 na dobę. Jak pogrzesze z jedzeniem to nawet w nocy lykam drugą bo zgaga zabija. Czasem braknie CHARAKTERU przy stole.

      Usuń
  33. Mam zapalenie żołądka nadżerkę Camerona i inne nadżerki . Zaczęłam brać Dexilant . do tygodnia poprawa, po tygodniu równia pochyła w dół. Lekarz zmienił na controloc. To samo bez zmian. Pomimo ostrożności i diety. Bóle nawet w nocy. Koszmar. Ciekawe czy jakiś inny lek zobojętniający da radę... A i nie strwierdzono u mnie helicobakter.

    OdpowiedzUsuń
  34. ja biore lek 3 tygodnie i przestalem bo zaczelo mi krecic sie w glowie,wysokie cisnienie,uczucie silnego oslabienia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja już po pierwszym dniu wysiadka ciśnienie prawie 180 ogólnie dno..

      Usuń
  35. A czy kogoś boli po IPP żołądek ? Bo ja po zażyciu kilku tabletek mam piekący ból żoładka oraz wpustu. Brałam mesopral, controloc,bioprazol a teraz dexilant. Po miesiącu zaczyna znów piec i boleć. Przed braniem leków nic takiego się nie działo. Muszę zażywać z powodu podejrzenia Barreta ale tak szczerze przed leczeniem czułam się rewelacyjnie. Gastroskopia wykazała nieszczelny wpust no i IPP. Nie wiem czy łykać czy nie...

    OdpowiedzUsuń
  36. Ja biorę drugi miesiąc dexilant 60 mg 1 tabletka dziennnie wcześniej miałam uczucie wciśniętego gardła burczenie w przełyku i jelitach po dwóch tygodniach była poprawa burczenie zostało teraz w 5 tygodniu kuracji od dwóch dni mecze się z suchością w gardle pojawił się suchy uporczywy kaszel łącze to z przyjmowaniem leku ponieważ nie miałam tego uczucia wcześniej i nie mam objawów żadnego przeziebienia, teraz mam nadal uczucie w gardle jakbym połknęła tabletkę i ona utknęła mi w gardle, drapanie i burczenie, lekarz zaleciła mi 3 miesięczna kuracje ale chyba muszę się umówić na konsultacje bo na ta chwile nie ma znaczącej poprawy+ doszedł kaszel

    OdpowiedzUsuń
  37. Lek pomaga wspaniałe rewelacja!!!cóż moje szczęście się skończyło po 13 tabletce dostałam strasznego uczulenia cała obsypana lekarz odstawił lek i znowu problem refluksu powrocił

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie okropna wysypka najpierw na ramionach, dekolcie, karku, wszystko zaczelo schodzic nizej, na cale cialo. Doszlo do wstrzasu, jestem na lekach, wszystko swedzi, wygladam jak tredowata a wysypka ciagle sie utrzymuje. Jestem zalamana, ile to moze trwac?😟

      Usuń
  38. Tragiczne skutki uboczne, lekarz przepisał dwie tabletki dziennie, łącznie po 5 obudziłam się że spuchnieta twarza, oczu nie było widać, trzymalo mnie cały dzień i dopiero powoli schodzilo kolejnego. Do tego czerwona wysypka na rękach, myślałam że się zadrape, delikatne duszności w nocy, na szczęście puścilo całkowicie po tym kolejnym dniu, odstawiłam i nie wracam.. czytam wasze opinie ale nie widzę podobnych efektow ubocznych jak u mnie.. kiedyś brałam helides, ale po odstawieniu na parę miesięcy wróciło że zdwojona siłą, p potem brałam anesteloc ale tu poprawy prawie żadnej. Po porażce z dexilantem wracam do helidesu :\ prawda jest taka że to wszystko przez jakiś wewnętrzny stres i póki człowiek sobie z nim nie poradzi to takie choroby się będą za nim wlekly. To już mi zostanie na całe życie, zdaje sobie z tego sprawę, ale może gdyby stres puścił to choroba byłaby mniej uciążliwa..

    OdpowiedzUsuń
  39. Witam..kilka lat spokoju z chorobą po zażywaniu wody Zuber (polecam- można ją kupić w Kauflandzie- w małych butelkach i Makro- w dużych opakowaniach z kranikiem)... niestety,stres spowodował, ze odezwał się refluks z nadżerkami, krwią, okropnymi bólami w klatce i kaszlem. Brałam wszystkie tu przez Was opisane tabletki osłonowe na żołądek nie wspominając o wziewnych ponieważ podczas kaszlu nie mogłam oddychać i żadne nie były tak "wredne" jak Dexilant 30g i niestety pojawiły się: skoki ciśnienia, popuchnięte powieki,bóle brzucha z rozwolnieniem i wykwity na buzi no i najgorsze zaburzenia widzenia. Nigdy więcej! Przechodzę na wodę zuber i zwykły Ranigast...i już na spokojnie powalczę z refluksem...zdrowia życzę Wam wszystkim i przespanych nocy bez bólu! :o)Beata

    OdpowiedzUsuń
  40. Ten lek jest tylko na zgagę (ulotka przylekowa) i osobiście bałbym się brać więcej niż jest zapisane w skróconej informacji o leku. Z drugiej strony... po co wydawać 60 złotych miesięcznie (2x60 mg przez miesiąc) jak można wydać 12 PLN na podwójną, bezpieczną dawkę esomeprazolu (np najbardziej korzystny cenowo Mesopral z Polpharmy)

    OdpowiedzUsuń
  41. A czy mieliście po dexiancie problemy z totalnym osłabieniem bóem stawów i mięśni?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam takie wrażenie. Lek Dexilant 60mg biorę od 2 miesięcy 1x1 lekarz przepisał na GERD i podejrzenie metaplazji (przełyk Barretta) Odczuwam jakieś dziwne napięcie mięśni i osłabienie mięśni i stawów do tego ból w kręgosłupie, nie mogę się skupić i miewam bóle głowy. Lek działa, bo czuję poprawę, nie cofa mi się z żołądka a jak już to treść nie jest kwaśna jak przed stosowaniem tego leku ale te straszne skutki uboczne...chyba odstawie i dalej będę pił rumianek, który powoduję ulgę dla mego żołądka.

      Usuń
  42. Czy po dexilancie mieliście ból mięśni stawów oraz zawroty i ból głowy. Ja tak miałem. Normalnie miałem podejrzenia ze dopadła mnie migrena lub depresja. Po odstawieniu wszystko minęło.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja tak mam. Ledwo żyję. Śpię po 10 godzin i wstaję zmęczony. Zero sił do czegokolwiek. Czy to normalne? Z tego co czytam to wielu na coś takiego. Stosowałem wcześniej emanerę ale słabo działała.

      Usuń
  43. Biorę lek PRADAXA - dexilant obniża działanie pradaxy o 30 %.
    Czy w tym przypadku mam brać dexilant.

    OdpowiedzUsuń
  44. Biorę dexilant 60 od 3tyg. Na zapalenie błony śluzowej żołądka pomogło, jednak skutki ubocZne jakie występują (Stany depresyjne, ataki paniki, utrata świadomości) sprawiają że wolałabym odczuwać dolegliwości zoladkowe ..

    OdpowiedzUsuń
  45. Dexilant 60 mg biorę zaledwie od 6 dni, ale działania niepożądane koszmarne :( - ból głowy i zawroty, mdłości, ogólne przygnębienie zaczynające przypominać depresję, okropne zmęczenie i senność (niestety, co brzmi abstrakcyjnie z niemożliwością spania w nocy ;(), do tego zgaga, której nigdy wcześniej nie miałam... Niestety, ale zamiast pozytywów, same negatywy. Chyba muszę odstawić, bo w takim stanie ciężko jest funkcjonować...

    OdpowiedzUsuń
  46. znalazłem taki wpis na innym forum, niestety mam te same objawy:
    (...)" lek dexilant wywołał u mnie straszne skutki uboczne, katowałam się tym cholerstwem przez 26 dni,nie mając świadomości co biorę.bezsenność, splątanie , ucisk w gardle,ból żołądka, wzdęcie przez cały czas,zawroty-kołowanie w głowie, wypadanie włosów,zmęczenie, bladość skóry, lęk,rozkojarzenie ,kłopoty z pamięcią, brak koncentracji,chudnięcie (5 kg )w ciągu miesiąca, złe przyswajanie pokarmu,ból w okolicy serca(...)"

    odstawiam i zobaczę co będzie...

    - uwagi na gorąco do niektórych wpisów:
    IPP należy odstawiać stopniowo - poza przypadkami wstrząsu i drastycznych objawów, bo inaczej objawy np. zgagi na pewno powrócą :(
    ktoś tam dostał zalecenie Dexilant 2X60 mg - sugeruje konsultacje z innym lekarzem...
    Lanzul - może być czerwony odbyt, Mesopral bardzo, bardzo złe samopoczucie, no i na koniec Dexilant jak wyżej.

    mam wrażenie ,że IPP tyko niszczą zdrowie, a koncerny przy współudziale lekarzy postanowiły wywalić w kosmos Ranigast, mówiąc , że to lek starej generacji z mnóstwem skutków ubocznych:(
    tak jakby Inhibitory Pompy Protonowej ich nie miały !!!
    wierzą w IPP jak w Boga, np. nie nakazują żadnej diety :(:( tylko prochy !!!(

    OdpowiedzUsuń
  47. Jak długo trwały u was skutki uboczne po dostawieniu leku dexilant ?

    OdpowiedzUsuń
  48. Miał ktoś taką sytuację? Przed zażywaniem tego leku miałam bardzo niewiele objawów w dodatku raczej łagodnych typu nalot na języku, odbijanie po posiłku raz na jakiś czas,potem Dexilant brałam 1 tabletkę dziennie tylko 10 dni bo wywołał u mnie masę skutków ubocznych np. bóle brzucha,kłucie w podbrzuszu,przelewanie w brzuchu, odbijanie non stop,suchość w jamie ustnej, bóle pleców, bardzo złe samopoczucie, badania krwi po tygodniu brania leku wykazały niedokrwistość chociaż wcześniej było wszystko ok... Odstawilam lek i niestety odbijanie się utrzymalo i jeszcze wzmogło,a po 5 dniach pojawiły się objawy typowe dla refluksu, zgaga, ból w mostku, nawet bóle gardła. Czy to przez ten lek? Czy to minie? Wcześniej czułam się super, a teraz boję się, że Dexilant coś mi zdążył zepsuć... Dodam,że lek przepisał mi laryngolog

    OdpowiedzUsuń
  49. dostałam ten lek jako lek na wrzody, bo zgagi nie mam i nigdy nie miałam, mam bóle żołądka w nocy i to tyle, mam brać 30mg dwa razy dziennie, przerażają mnie te skutki uboczne, poza tym mam skierowanie na gastroskopię...

    OdpowiedzUsuń
  50. A ja mam stwierdzony refluks i nie mam prawie żadnych jego objawów, raz na ruski tok mi sie odbije, mimo to gastrolog przepisał mi dawkę 60mg dexialntu przez miesiąc i to jest dla mnie podejrzane, bo czemu tak dużo dawka przy takich objawach. I tak myśle czy to nie po to, aby nie stracić klienta, bo ten lek moze wywołać objawy i zmusić do kupienia następnego...

    OdpowiedzUsuń
  51. Ja biore dexilant 1xrano i zirid 3x pije codziennie 2-4 piwa i zyje nie widze jakiegos wielkiego pogorszenia nastroju.i zgagi nie mam. Controloc lub ipp nie dzialalo na mnie wcale

    OdpowiedzUsuń
  52. Moi drodzy, jestem cory od bardzo dawna.Mam 59lat. Na lekach IPP od 17 lat.Wcześniej były zobojętniacze w postaci mleczka Alugastrin i inne.Od 1999 roku zacząłem jeść Controlog20. Po pięciu latach przeszedłem na Gasec20, raz dziennie.Krótki epizod na miesiąc miałem z Dexilantem. Źle się po nim czułem. Jestem pełen obaw o działania uboczne tak długiego zażywania tych leków. Wszędzie piszą że kuracja trwa od kilku tygodniu do paru miesięcy.Bez leku mam potworną zgagę. Parę dni temu wyszedłem ze szpitala, po kontrolnych badaniach. Mam przepisany Dexilant. Controlog i Gasec, podobno jest za słaby dla mnie.Po czterech tygodniach odezwę się. Coraz częściej myślę o próbie naturalnych metod zbijania nadkwaśności, typu sok z ziemniaka, zioła i inne.
    Jeśli macie jakieś sprawdzone metody, piszcie proszę.

    OdpowiedzUsuń
  53. Proszę o odpowiedź po stosowaniu leku dexilant czuje chlud w całej jamie ustnej i on idzie sz z żołądka czy to normalne.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja mam podobne objawy. Do tego suchość w ustach i nosir

      Usuń
    2. Ja mam okropne zawroty głowy już po jednej tabletce Dexilantu 30 już przestaje to świństwo brać . ale co dalej z zgagą ?

      Usuń
  54. witam ja biore delixant a tylko gardlo mnie bolalo ide na phmetrie rozpoznac jaki to refluks

    OdpowiedzUsuń
  55. Witam
    Chcialabym zebyscie mi pomogli...
    3 lata temu wycieto mi woreczek zolciowy. Od tamtego czasu nie moge poradzic sobie z zoladkiem. Silne bolesci zalewajaca żółć refluks a od miesiaca bole plecow w okolicy nerek.
    Od sierpnia mecze sie z dziwnym oslabieniem. W sensie ze towarzyszy mi uczucie jakbym zaraz miala upasc. Nie moge ustac w miejscu. Bylam w szpitalu na rezonansie glowy i nic nie wykazalo. Mam zgage i piczenie. Bralam przez rok dexilant i proursan. Bylo ok. Teraz biore ponownie od miesiaca i ledwie mi pomaga. Nie tak jak kiedys. Prosze powiedzcie mi co moge zrobic ?

    OdpowiedzUsuń
  56. Siema stosuję od jakiś 3 miesięcy na przepuklinę, zapalenie przełyku co powodowało okropną zgagę niemal każdego dnia. Zgaga zniknęła po kilku tabletkach już, ale tu chodzi żeby się pozbyć samej zgagi a powodu przez co powstaje czyli przepukliny i zapalenia dlatego jeśli chcecie efektu to stosujcie to przez dłuższy okres, bo jak weżmiesz 3 tabletki to nie masz czego się spodziewać. Ja mam to brać jakieś 3 miechy po tabletce 30 mg, później 1 tabletka na 2 dni, następnie 1 tabletka co 3 dni, aż do odstawienia zupełnego.
    Pozdrawiam życzę zdrówka

    OdpowiedzUsuń
  57. Witajcie...brałam dexilant 60 przez miesiac,nastepnie 30 przez kolejny miesiac nadal biore....nie odczuwam zadnych skutkow ubocznych,mam wrazenie ze zlapałam Pana Boga za nogi...nic mnie nie boli,wszystko co mi dokuczało odeszło w głeboką dal..a choruję jeszcze na Grawesa Basedowa...jak czytam o Waszych dolegliowsciach,to brrrrrrrr.Zyczę wszystkim i kazdemu z osobna by tak dobrze przeszli kuracje Dexilantem. Pozdrawiam Ula.

    OdpowiedzUsuń
  58. Brałem dwa tygodnie 60 mg, wzdęcia, odbijanie, bóle brzucha i niedawno rozwolnienie, zresztą przez cały okres brania tego leku dziwne było z wypróżnianiem, no i jeszcze gorzki posmak w ustach, dzisiaj drugi dzień po odstawieniu na razie ok.

    OdpowiedzUsuń
  59. witam, kiedy najlepiej brac dexilant ? na czczo przed śniadaniem, pół godziny przed kolacją czy może o innej porze ?

    OdpowiedzUsuń
  60. Dexilant wyłączył niemal ze świata żywych mojego męża. Jest od lat przewlekle chory i przykuty do łóżka. Tacy chorzy często mają problem z refluksem. Lekarz przepisał ten specyfik, po którym mój mąż wpadł w czarną dziurę, cierpiał na bóle brzucha, totalny dyskomfort, otępienie, pogłębiła się depresja, na którą z racji swojej pierwotnej choroby, cierpi od lat. Całe leczenie , psychiatryczne również wzięło w łeb. Trzeba na nowo ustawiać leki. Uważajcie na objawy, bo można sobie wyrządzić więcej szkody niż pożytku.

    OdpowiedzUsuń
  61. Witam , borę Dexilant 60 mg od 3 miesięcy,czy ma ktoś kwaśny posmak w ustach po nim ?

    OdpowiedzUsuń
  62. Jak dla mnie to rewelacyjny lek. Po innym leku na I i P były bóle i zawroty głowy, żołądek dalej bolał. Lekarz zapisał mi dexilant i mogę powiedzieć tyle, że żołądek przestał boleć już po wzięciu pierwszej tabletki. Skutków ubocznych nie odczuwam. Być może, akurat mnie przypasował ten lek.

    OdpowiedzUsuń
  63. Ja bogu dzięki ten syf mam brać co 2-3 dni wcześniej brałem Bioprazol i jest po nim poprawa. Dexilan przypisano mi dzisiaj i z tego co widzę to ma on jeszcze gorsze skutki uboczne.
    Szczeże boje się tego syfu mam go brać jak już naprawdę nie wytrzymam.
    A tak polecam semie lniane naprawdę pomaga a dodatkowo na zgagę przed jedzeniem orzechy migdałowe z 3-4.
    Mojej sąsiadce po 3 latach przeszło całkiem.

    OdpowiedzUsuń
  64. Ja to cudo dostałem na leczenie wrzodu Bogu dzięki mocno podgojony ale jednak jest na razie mam zażywać Bioprazol puki się nie skoczy.
    Dexilant ponoć jest bardziej szkodliwy od tego co teraz mam ale zobaczy się co będzie po pierwszej dawce.

    OdpowiedzUsuń
  65. Ja polecam zrobić zabieg LINX np w Niemczech miałem i polecam rewelacja początkowo trzeba się przyzwyczaić ale potem bajka.
    Zabieg mało inwazyjny trochę drogi ale bardzo skuteczny mogę jeść dosłownie wszystko nawet Fast Food.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gdzie w Niemczech (jaka klinika) miałeś przeprowadzoną operację metodą LINX i jaki jest jej koszt.

      Usuń
  66. Nie probowalem jeszcze, trzeba będzie sprawdzić czy na prawdę takie dobre na wrzody

    OdpowiedzUsuń
  67. Witam,

    Brałem dexilant 60 6 tygodni - schudłem 5kg i podczas stosowania zacząłem mieć jasne (gliniane) stolce (niby tak pisze w ulotce, że tak może być), potem gastroskopia i wiele badań (wszystkie ok), zacząłem się czuć coraz gorzej po tych lekach i nie widziałem poprawy (suchość w ustach, pieczenie języka, zmieniłem dietę i dalej trochę chudłem). W końcu odstawiłem to dziadostwo (w tydzień) i lepiej się czuję, przez kilka dni jeszcze język trochę szczypał i miałem lekkie pieczenie za mostkiem, ale znika.
    Czy ktoś ma doświadczenie z odstawieniem dexilantu, bo w dalszym ciągu mam takie same jasne stolce. Ile to tak jeszcze będzie wracać do normy? Teraz muszę przytyć z powrotem, ale nie mogę się najeść smażonego, bo jest za wcześnie:)

    Ogólnie moje spostrzeżenia, to jeżeli nam nic nie jest za wiele (zgaga, lekkie zapalanie żołądka itp) próbujcie zmienić dietę, bo na prawdę nie warto łykać tego dziadostwa.

    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też przestrzegam przed braniem jakichkolwiek inhibitorów pompy protonowej w tym dexilantu. Lek przyjmowalem okolo 6 tygodni w styczniu i lutym 2020. Podczas leczenia zapalenia dwunastnicy. Od tego leku nabawilem się ciezkiego refluxu ktory pozbawial mnie snu, odpoczywania leżąc, ostrego pieczenia przełyku, suchości i odbarwionych stolców. Dzis po ponad 7 miesiacach nadal mam odbarwione stolce. Leczcie sie zmieniajac diete nie bierzcie tych lekow. Pozdrawiam

      Usuń
  68. Już po kilku dawkach tego leku (60 mg) zagrzybiłam sobie jelita: przelewanie w jelitach, mnóstwo gazów, cuchnący i piekący stolec, żółty osad na języku. Po 11 dniach odstawiłam i leczę grzybicę nystatyną. Oczywiście ścisła dieta przeciwgrzybicza. Kto miał do czynienia z grzybicą układu pokarmowego wie, że wcale nie tak łatwo się pozbyć tego świństwa. I po co mi to było??? Dolegliwości refluksowe żadne, oprócz kaszlu, który też nie wiadomo do końca, czy jest spowodowany refluksem. Dostałam ten lek tak na zasadzie: spróbujemy, a nuż pomoże. Żałuję, że to brałam.

    OdpowiedzUsuń
  69. Ja chyba mam nawrot depresji a dzis zasnelam o 4.30 nad ranem po 3 dexilancie.a mowilam lekarzowi ze mam depresje

    OdpowiedzUsuń
  70. Mąż po kilku dniach brania dexilanu ,mial mdłości,stracil apetyt,dostal stanow depresyjnych,w nocy poty i dreszcze,bolał go brzuch.W ciagu dnia spał był słaby.Na razie odstawil zobaczymy co dalej .

    OdpowiedzUsuń
  71. Ja mam dylemat, który wybrać czy Masopral czy ten Dexilant, lekarz wystawi mi receptę tylko mam się zdecydować.

    OdpowiedzUsuń
  72. Ja po przyjęciu leku Dexilant 60 mg około 4-5 dni zacząłem być trochę podenerwowany nadpobudliwy i nie zamykała mi się buzia cały czas bym o czymś rozmawiał. Ponieważ pracuje w nocy zauważyłem że nad ranem mam drętwienie nóg (trzęsienie)dziwnie uczucie zobaczę co mnie jeszcze czeka chociaż nie myślę o tym bardzo staram się normalnie funkcjonować

    OdpowiedzUsuń
  73. Ja brałem dexilant przez 6 miesięcy. Zacząłem mieć bóle w mostku, opuchnięcie twarzy i jakby lekkie drętwienie twarzy - to mnie martwi. Lek odstawiłem miesiąc temu. Jak długo ustępują skutki uboczne?

    OdpowiedzUsuń
  74. Czy mesopral ma mniej skutkow ubocznych niz dexilant?
    Najpierw bralam 7 dni mesopral 20 mg i nie pomagal na gorzki pomak i ogolnie brzydki zapach z buzi, ale pomogl na zgage.
    Gastrolog zmienil mi lek na dexilant 60. Od kilku dni mam okropna suchosc w gardle. Oslabienie, bol glowy i odbijanie.
    Po mesopral czulam sie o wiele lepiej.
    Nie wiem czy odstawic dexilant 60.

    OdpowiedzUsuń
  75. Chorowałem na refluks 0,5 roku.
    Zaczęło się od lepkich ust, potem gula w gardle, palący język, bolące podniebienie, spuchnięte dziąsła, kaszel refluksowy, chrypka, bóle po jedzeniu z prawej strony brzucha itp. Byłem w sumie 12 razy u lekarzy, robiłem szereg badań:
    Gastroskopia ok, USG ok, helicobacter brak,RTG ok, grzybica brak, wyniki z krwi ok, BMI ok i byłem na diecie a mimo to choroba nie przechodziła.Oczywiscue brałem dexilant, alugastrin, siemię lniane, gastrotuss, reflug itp
    Aż pewnego dnia zastosowałem zupełnie coś innego zamiast zmniejszać/ zobojętnić kwas żołądkowy zacząłem bardziej zakwszaszać żołądek. Trzy tygodnie i refluks minął!!!

    Chętnie pomogę bezinteresownie jacekdz@o2.pl

    OdpowiedzUsuń