sobota, 18 czerwca 2016

Prestilol - nowy lek na nadciśnienie i serce

Prestilol - nowy lek na nadciśnienie i serce

Do polskich aptek wchodzi nowy skuteczny lek, który działa zarówno na nadciśnienie tętnicze jaki i na choroby serca. Nazwa nowego leku to Prestilol.
Jest to połączenie dwóch leków w jednej tabletce.
W skład Prestilolu wchodzi dobrze znany i skuteczny lek Prestarium oraz cenny lek na serce Bisocard.

Przy nadciśnieniu często zdarza się, że konieczne jest też leczenie serca. Wtedy jednym z najczęściej przepisywanych leków jest Bisocard (lub jego odpowiednik).
Dlatego połączenie tych dwóch leków (Prestarium + Bisocard) jest wygodnym połączeniem. Skład chemiczny Prestilolu to: bisoprolol fumaran i perindopril.

Prestilol  nowy lek na nadciśnienie i serce cena ulotka zamienniki

Prestilol cena

Aktualnie Prestilol nie jest lekiem refundowanym przez NFZ i jest sprzedawany w aptekach ze 100% odpłatnością.
  • Prestilol 5/5 mg tabletka podzielna 30 szt. 100% cena: ok. 28,50 zł
  • Prestilol 5/10 mg tabletka podzielna 30 szt. 100% cena: ok. 43 zł
  • Prestilol 10/5 mg 30 szt. 100% cena: ok. 30 zł
  • Prestilol 10/10 mg 30 szt. 100% cena: ok. 47,50 zł
Ceny Prestilolu zalecane przez producenta leku (w  "dobrych" aptekach):
Prestilol 5/5 - 26 zł
Prestilol 5/10 - 36 zł
Prestilol 10/5 - 26 zł
Prestilol 10/10 - 36 zł

Dawkowanie Prestilolu

Jak stosować Prestilol ?

Lek Prestilol występuje w postaci tabletek do połykania.
Zazwyczaj dawka leku to jedna tabletka leku raz na dobę, rano.
Może być konieczne stosowanie mniejszych dawek, to znaczy pół tabletki Prestilol 5+5 mg lub pół tabletki Prestilol 5+10 mg.

U osób starszych i z pogorszeniem działania nerek (niewydolność nerek) konieczne jest odpowiednie dostosowanie dawki leku.

Na początku leczenia trzeba często i regularnie kontrolować wysokość ciśnienia tętniczego.

Tabletkę należy połknąć w całości, popijając wodą, w trakcie posiłku lub po posiłku. Najlepiej zażywać lek o stałej porze każdego dnia, gdyż wtedy łatwiej jest o tym pamiętać.

Działanie leku Prestilol

Jak działa Prestilol ?

Na działanie Prestilolu składa się działanie obu jego składników.

1. Bisocard czyli bisoprolol to cenny lek kardiologiczny, stosowany w wielu chorobach serca oraz w nadciśnieniu tętniczym.
Należy do najczęściej przepisywanych leków na serce i odznacza się dużą skutecznością. Bardzo często Bisocard musi być zażywany na stałe, czyli miesiącami i latami.
2. Prestarium czyli perindopril to dobry lek przeciwnadciśnieniowy, który skutecznie i długotrwale obniża skurczowe i rozkurczowe ciśnienie krwi. Oprócz działania na nadciśnienie tętnicze wywiera też ochronne działanie na serce, które jest wykorzystywane w leczeniu wieńcówki i po zawale mięśnia sercowego.

Zamiennik (odpowiednik) Prestilol

Prestilol nie ma dokładnych zamienników czy odpowiedników.

Jedynym rozwiązaniem zamiany tego leku jest stosowanie dwóch osobnych leków (2 osobnych tabletek):

Skutki uboczne leku Prestilol

Każdy lek, może powodować skutki uboczne i Prestilol też. Działania te mogą być różne u różnych osób.

Na działania uboczne leku Prestilol składają się skutki uboczne jego składników:
Bisocardu (tylko najczęstsze):
  • ból głowy
  • zawroty głowy
  • pogorszenie wydolności serca
  • za małe ciśnienie tętnicze
  • zimne ręce / nogi
  • nudności
  • wymioty
  • ból brzucha
  • biegunka
  • zaparcie
  • osłabienie
  • zmęczenie
Prestarium (tylko najczęstsze)
  • bóle głowy
  • zawroty głowy
  • drętwienia
  • zaburzenia wzroku
  • szumy w uszach
  • za małe ciśnienie tętnicze
  • kaszel
  • duszność
  • nudności i wymioty
  • bóle brzucha
  • biegunki
  • zaparcia
  • zaburzenie smaku
  • niestrawność
  • wysypka
  • swędzenie skóry
  • bolesne skurcze mięśni
  • osłabienie

Prestilol a dieta

Lek należy przyjmować przed posiłkiem.

Prestilol a alkohol

Przy leczeniu Prestilolem nie wolno pić alkoholu. Może to prowadzić do poważnych i groźnych następstw.

Gdzie kupić najtaniej Prestilol ?

Cena leku Prestilol, który musi być stosowany codziennie jest wysoka.

Koszt miesięczny może wynosić nawet kilkadziesiąt złotych.
Można zmniejszyć koszty terapii.

Jakie są sposoby na tańszy Prestilol ?

Aby zmniejszyć cenę leku możemy:
  • stosować oba składniki leku osobno np. 1 tabletka Prestarium i 1 tabletka Bisocardu (miesięczny koszt łączny może być niższy niż cena Prestilolu, a działanie identyczne)
  • sprawdzić u siebie w mieście apteki sieciowe (z jakiejś sieci aptek np. NowaFarmacja, KwiatyPolskie itp.)
  • poszukać w aptece internetowej (np. DbamOZdrowie)
  • poszukać w serwisach ogłoszeniowych (sprzedajemy.pl, olx.pl, allegro.pl itp.)
  • poszukać na forach internetowych
  • sprawdzić cenę w aptekach na Słowacji, Niemczech i w Czechach

Prestilol ulotka leku

Ulotkę Prestilol w formacie PDF można pobrać tutaj.

Refundacja Prestilol

Aktualnie Prestilol nie jest lekiem refundowanym przez NFZ i jest sprzedawany w aptekach ze 100% odpłatnością.

Co zrobić jak zapomnimy zażyć dawki Prestilol ?

Lek należy zażywać regularnie każdego dnia. Gdy pominiemy dawkę leku Prestilol, to następną dawkę należy przyjąć o zwykłej porze. Nie należy stosować dawki podwójnej w celu uzupełnienia zapomnianej dawki.

Kiedy nie wolno zażywać Prestilol ?

  • alergia uczulenie na substancje zawarte w tabletkach Prestilol
  • alergia uczulenie na substancje pokrewne
  • ostra niewydolność serca lub silne pogorszenie niewydolności serca
  • przy wstrząsie kardiogennym
  • przy blok serca drugiego lub trzeciego stopnia (bez rozrusznika serca)
  • przy zespole chorego węzła zatokowego
  • przy bloku zatokowo-przedsionkowy
  • przy bardzo wolnej akcji serca
  • przy bardzo niskim ciśnieniu tętniczym
  • przy ciężkiej astmie oskrzelowej lub przewlekłej chorobie obturacyjnej płuc
  • przy ciężkim niedokrwieniu nóg, rąk
  • przy nieleczonym guzie chromochłonnym nadnerczy
  • gdy występuje kwasica metaboliczna
  • gdy zagraża obrzęk naczynioruchowy po uprzednim leczeniu inhibitorem ACE i przy wrodzonym lub innym obrzęku naczynioruchowym
  • w drugim i trzecim trymestrze ciąży
  • gdy zażywa się produkty zawierające aliskiren u osób z cukrzycą lub zaburzeniem czynności nerek

Nazwy Prestilolu w innych krajach

Austria: Cosyrel, Belgia: Cosyrel, Bułgaria: Prestilol, Chorwacja: Prestilol, Cypr: Cosyrel, Czechy: Cosyrel, Estonia: Prestilol Finlandia: Cosyrel, Francja: Cosimprel, Grecja: Cosyrel, Węgry: Cosyrel, Irlandia: Cosimprel, Włochy: Cosyrel Łotwa: Prestilol, Litwa: Cosimprel, Luksemburg: Cosyrel, Holandia: Cosimprel, Portugalia: Cosyrel, Rumunia: Cosyrel, Słowacja: Prestilol, Słowenia: Cosyrel.

Prestilol opinie

Podziel się swoją opinią

Proszę osoby, które leczą się lub leczyły się lekiem Prestilol o opinie na temat działania tego leku, jego wad, zalet i ewentualnych działań ubocznych.
Opinie proszę zamieszczać w komentarzach pod postem.
Dziękuję !

18 komentarzy:

  1. Mnie boli brzuch i chodzę jak neptyk. Nie wiem czy to od tego leku czy od acenocumarolu bo biorę te dwa.Ciśnienie mi spadło ale migotanie serca mam nadal.

    OdpowiedzUsuń
  2. Stosowanie Prestilolu przez 2 tygodnie pozbawiło mnie w tym czasie snu. Bezsenność spowodowana była uporczywym suchym kaszlem nasilającym się nocą oraz częstym oddawaniem moczu (co 0,5 godz.). Odstawienie leku przywróciło mi spokojny sen. Co do leczenia nadciśnienia nie widziałem żadnej poprawy.

    OdpowiedzUsuń
  3. U mnie lek działał przez 2 tygodnie po tym czasie czy z tabletką czy bez cisnienie jest takie samo

    OdpowiedzUsuń
  4. okropnie ten lek otumania nic się nie chce do tego uporczywy kaszel u mnie dobrze obniża ciśnienie chyba aż za dobrze często spada do 105/66/55 i czuję się wtedy jakby mi koś czymś w głowe
    przywalił

    OdpowiedzUsuń
  5. Lek bardzo osłabia organizm, tak jakby nic się nie chciało, mi obniża ciśnienie od 10 do 15 mm Hg biorę nawet mniej niż pół tabletki

    OdpowiedzUsuń
  6. Mi mocno obniża puls do 48 zbija co prawda ciśnienie, ale ten puls mnie niepokoi. Za to gdy używam tylko Prestarium co prawda puls wraca do normy ok 60-65 ale nie zbija ciśnienia.

    OdpowiedzUsuń
  7. Biorę prestilol 5mg+5mg ciśnienie mam 105/65/55 puls najmniejszy miałam 43. Jestem, słaba, bez życia a mam dopiero 35 lat. Nie wiem czy nie pójść do kardiolog żeby zmniejszył mi dawkę po pół tabletki.

    OdpowiedzUsuń
  8. ależ wy ludzie wydziwiacie... biorę ten lek od półtora roku i nie mam żadnych skutków ubocznych... może jesteście przewrażliwieni...lub za dużo czytacie bzdur w necie... prawdziwi Polacy...nic tylko narzekać...

    OdpowiedzUsuń
  9. Niestety,nie mam pozytywnych doświadczeń z tym lekiem.Jakiś czas temu tak mi obniżył ciśnienie,że aż zemdlałam z pełną utratą świadomości.Lekarz stwierdził zapaść.

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo żle się czuję po tym leku.jestem słaba,kręci mi się w głowie i boli coś w klatce piersiowej.doskonale obniża ciśnienie i puls ale te skutki uboczne są straszne.Trwa to tak do godz.12.potem trochę mija.Ale w nocy i tak serce kołacze.

    OdpowiedzUsuń
  11. Biorę ten lek od półtora roku. Jestem bardzo zadowolona zamiast 3 tabletek dziennie na nadcisnienie biore jedną i nie msm zadnych skutkow ubocznych.

    OdpowiedzUsuń
  12. Cały czas biorę prestilol 5+5 ciśnienie się ustabilizowało z wysokiego na prawidłowe czy mogę zmienić prestilol 5+5 na prestarium 10 bo mam go w zapasie czy jest jakaś różnica.

    OdpowiedzUsuń
  13. Lek może nie jest zły, ale lekarze chcą się przypodobać farmacji i nie potrzebnie wielu osobom go wypisują. Mnie kardiolog poleciła brać po pół tabletki przy moim normalnym lub niskim ciśnieniu. Brałam 3 dni ,bo czwartego dnia miałam jakiś rzut padaczkowy - ogromny guz nabiłam sobie na głowie, gdy byłam nieprzytomna. Skończyłam z tym braniem , a do doktor jeszcze się wybiorę, żeby powiedzieć jej parę słów. Czytałam, że może spowodować nawet zgon.

    OdpowiedzUsuń
  14. Jeżeli mój komentarz nie będzie wydrukowany, to znaczy, że tez trzymacie z farmacją.

    OdpowiedzUsuń
  15. Ludzie przejmują się ciśnieniem 140/90 a mnie pani kardiolog powiedziała, ze jeśli ciśnienie nie przekracza 160 /90 to mam nie brać żadnych leków.

    OdpowiedzUsuń
  16. Ty Anna na garnek też ujemnie tobie działa hahahaha

    OdpowiedzUsuń
  17. Biorę od miesiąca połówkę 5mg+5mg. Z ciśnienia 140,150/95,98 spadło na 103/70,68, czuję wtedy ciężka głowę,kłucie i senność. Trzyma mnie ten stan do popoludnia, a później przechodzi. Pewnie jest to nowy stan rzeczy dla mojego organizmu(na tle nerwowym mam również tachykardie) bo lek obniżył mi cisnienie i bicie serca, tym samym czuję się jakby bardziej spokojna i mniej nerwowa. Biorę dodatkowo 3xdziennie Aspargin bo mam duże drgawki mięśni i miewalam kołatania serca, zastanawiam się czy dodatkowo Aspargin też nie obniża mi cisnienia...

    OdpowiedzUsuń